دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش

دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش

دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش

دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش

کتاب زیست شناسی لودیش ترجمه فارسی

کتاب زیست شناسی لودیش ترجمه فارسی

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 1 و 2 ترجمه سمیه جهاندیده با کیفیت بسیار بالا می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم 2235 صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

دانلود فایل

 

 

 

 

 

بخشی از فایل:

ستاره دیوید کاتنان. دو حلقه سه گانه در هم آمیخته از کربن ، هیدروژن و ازت از طریق یک مسیر مصنوعی پیچیده شیمیایی با یکدیگر پیوند داده شده اند تا شش بار از یکدیگر عبور کرده و یک هگزاگرام (ستاره شش پر) ایجاد کنند. ساختار شیمیایی در سمت چپ نشان داده شده است ، جایی که دو حلقه مستقل به رنگ آبی و نارنجی هستند. در سمت راست ، ساختار سه بعدی با کریستالوگرافی اشعه ایکس با اتمهای کربن یک حلقه به رنگ آبی و دیگری با رنگ خاکستری روشن مشخص شده است. آهن ها صورتی و نیتروژن ها بنفش هستند. در مرکز آن یک هگزافلورید فسفر با بار منفی غیر هم ظرفی قرار دارد (فیروزه ای و سبز). به D. A. Leigh ، R. G. Pritchard و A. J. Stephens ، 2014 ، Nature Chem مراجعه کنید.

عمر یک سلول به هزاران فعل و انفعالات شیمیایی و واکنش هایی بستگی دارد که تحت تأثیر دستورالعمل های ژنتیکی سلول ها و محیط آن ، از نظر زمانی و مکانی با یکدیگر هماهنگ هستند. با درک این فعل و انفعالات و واکنش ها در سطح مولکولی ، می توانیم به سوالات اساسی در مورد زندگی سلولی پاسخ دهیم: چگونه یک سلول مواد مغذی و اطلاعات را از محیط خود استخراج می کند؟ چگونه سلول انرژی ذخیره شده در مواد مغذی را به کار حرکت یا متابولیسم تبدیل می کند؟ چگونه یک سلول مواد مغذی را به اجزای سلولی مورد نیاز بقای خود تبدیل می کند؟ چگونه سلول خود را به سلول های دیگر پیوند می دهد تا بافت ایجاد کند؟ چگونه سلول ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا یک ارگانیسم پیچیده و با عملکرد کارآمد بتواند رشد کند؟ یکی از اهداف زیست شناسی سلول های مولکولی پاسخ به این سوالات و سوالات دیگر در مورد ساختار و عملکرد سلول ها و ارگانیسم ها از نظر خواص تک مولکول ها و یون ها است.

 

شکل 2-1  شیمی زندگی: چهار مفهوم کلیدی. (الف) مکمل مولکولی در قلب همه اثرات متقابل بیومولکولی نهفته است (به بخش 2.1 مراجعه کنید) ، مانند زمانی که دو پروتئین با اشکال مکمل و خصوصیات شیمیایی در کنار هم قرار می گیرند و یک مجموعه کاملاً پیوند خورده را تشکیل می دهند. (ب) مولکول های کوچک به عنوان بلوک های سازه های بزرگتر عمل می کنند (بخش 2.2 را ببینید). به عنوان مثال : برای تولید DNA ماکرومولکول حامل اطلاعات ، چهار بلوک ساختمانی کوچک نوکلئوتیدی به صورت کووالانسی به رشته های طولانی (پلیمرها) متصل می شوند ، سپس آن ها به دور یکدیگر می پیچند و مارپیچ دوتایی را تشکیل می دهند. (ج) واکنش های شیمیایی برگشت پذیر هستند و توزیع مواد شیمیایی بین واکنش دهنده های شروع (چپ) و محصولات واکنش (راست) به سرعت ثابت های جلو( پیکان بالا) و معکوس (، پیکان پایین) بستگی دارد . واکنش ها نسبت این ها ، ، اندازه گیری آموزنده ای از مقادیر نسبی محصولات و واکنش دهنده هایی است که در تعادل وجود خواهد داشت (بخش 2.3 را ببینید). (د) در بسیاری از موارد ، منبع انرژی واکنش های شیمیایی در سلول ها ، هیدرولیز مولکول ATP است (به بخش 2.4 مراجعه کنید). این انرژی هنگامی آزاد می شود که پیوند فسفو هیدرید با انرژی بالا که فسفات های b و g را در مولکول ATP (قرمز) متصل می کند با افزودن یک مولکول آب شکسته و تشکیل ADP و Pi می دهد

. بسیاری از مولکول های زیستی سلول ها (مانند قندها) به راحتی در آب حل می شوند. این مولکول ها آب دوست نامیده می شوند. برخی دیگر (مانند کلسترول) مواد روغنی مانند چربی هستند که از آب دوری می کنند. گفته می شود این مولکول ها آبگریز هستند (ترس از آب). هنوز مولکول های زیستی دیگر (مانند فسفولیپیدها) حاوی مناطق آب دوست و آبگریز هستند. گفته می شود که این مولکول ها آمفیپاتیک یا آمفیفلیک هستند (هر دو دوست دارند). عملکرد روان سلول ها ، بافت ها و ارگانیسم ها به کلیه این مولکول ها از کوچکترین تا بزرگترین آنها بستگی دارد. در واقع ، شیمی پروتون ساده () می تواند برای بقای سلول انسانی به اندازه هر مولکول غول پیکر DNA مهم باشد (جرم مولکول DNA در کروموزوم 1 انسان  6.8 * برابر پروتون است!) . اثر متقابل شیمیایی تمام این مولکول های بزرگ و کوچک با آب و با یکدیگر ماهیت زندگی را تعریف می کنند.

خوشبختانه ، اگرچه بسیاری از انواع مولکول های زیستی در مسیرهای متعدد و پیچیده ای برای ایجاد سلول های عملکردی و ارگانیسم ها با یکدیگر تعامل و واکنش نشان می دهند ، اما برای درک فرآیندهای سلولی در سطح مولکولی ، تعداد نسبتاً کمی اصول شیمیایی لازم است (شکل 2-1) در این فصل ، این اصول کلیدی را مرور می کنیم ، برخی از آنها را به خوبی می دانید. ما با پیوندهای کووالانسی که اتم ها را به مولکول ها متصل می کند و اثرات متقابل غیرکووالانسی که گروه های اتم را درون و بین مولکول ها تثبیت می کنند ، شروع می کنیم. سپس ما عناصر اساسی شیمیایی ساخت ماکرومولکول ها و مجموعه های ماکرومولکولی را در نظر می گیریم. پس از بررسی جنبه های تعادل شیمیایی که بیشترین ارتباط را با سیستم های بیولوژیکی دارند ، فصل را با اصول اساسی انرژی بیوشیمیایی ، از جمله نقش مرکزی ATP (آدنوزین تری فسفات) در گرفتن و انتقال انرژی در متابولیسم سلولی به پایان می رسانیم.

2.1 پیوند کووالانسی و تعاملات غیرکوالانسی

نیروهای جذاب و ضعیف بین اتم ها چسبی است که مولکول های منفرد را در کنار هم نگه می دارد و برهم کنش بین مولکول های مختلف را امکان پذیر می کند. وقتی دو اتم یک جفت الکترون مشترک دارند ، نتیجه یک نوع نیرومند باند کووالانسی است که اتم ها را در مولکول ها نگه می دارد. به اشتراک گذاری چندین جفت الکترون منجر به پیوندهای کووالانسی متعدد می شود (به عنوان مثال پیوندهای دو یا سه گانه). نیروهای جذاب ضعیف اثرات متقابل غیرتوسطی در تعیین خصوصیات و عملکرد مولکول های زیستی مانند پروتئین ها ، اسیدهای نوکلئیک ، کربوهیدرات ها و لیپیدها به همان اندازه مهم هستند. در این بخش ، ما ابتدا پیوندهای کووالانسی را بررسی می کنیم و سپس چهار نوع عمده اثرات متقابل غیر کووالانسی را مورد بحث قرار می دهیم: پیوندهای یونی ، پیوندهای هیدروژنی ، تعاملات ون دروالس و اثر آبگریزی.

ساختار الکترونیکی یک اتم تعداد و هندسه پیوندهای کووالانسی را که می تواند ایجاد کند تعیین می کند

هیدروژن ، اکسیژن ، کربن ، نیتروژن ، فسفر و گوگرد فراوان ترین عناصر در مولکول های بیولوژیکی هستند. این اتم ها که به ندرت به عنوان موجوداتی جدا شده وجود دارند ، با استفاده از الکترون در بیرونی ترین اوربیتال های الکترونی که هسته های آنها را احاطه کرده اند ، به راحتی پیوندهای کووالانسی تشکیل می دهند (شکل 2-2) به طور معمول ، هر نوع اتم تعداد مشخصی پیوند کووالانسی با سایر اتم ها تشکیل می دهد. این پیوندها دارای هندسه کاملاً مشخصی هستند که با توجه به اندازه اتم ها و هم از طریق توزیع الکترون در اطراف هسته و هم از طریق تعداد الکترون هایی که می تواند به اشتراک بگذارد تعیین می شود. در بعضی موارد ، تعداد پیوندهای کووالانسی پایدار که یک اتم می تواند ایجاد کند ثابت است. به عنوان مثال : کربن همیشه چهار پیوند کووالانسی تشکیل می دهد. در موارد دیگر ، تعداد مختلف پیوندهای کووالانسی پایدار امکان پذیر است. به عنوان مثال : گوگرد می تواند دو ، چهار یا شش پیوند کووالانسی پایدار ایجاد کند.

تمام بلوک های سازنده بیولوژیکی در اطراف اتم کربن ، که چهار پیوند کووالانسی تشکیل می دهد ، سازمان یافته اند. در این مولکول های زیستی آلی ، هر کربن معمولاً به سه یا چهار اتم دیگر پیوند می خورد. [کربن همچنین می تواند به دو اتم دیگر پیوند یابد ، مانند مولکول خطی دی اکسید کربن ، که دارای دو پیوند دوگانه اکسیژن کربن است (). با این حال ، چنین آرایش پیوندهای کربن در بلوک های سازنده بیولوژیکی یافت نمی شود.] همانطور که در شکل  2-3aبرای فرمالدئید نشان داده شده است ، کربن می تواند به سه اتم پیوند یابد ، همه در یک صفحه مشترک. اتم کربن دو پیوند منفرد با دو اتم و یک پیوند دوتایی (دو جفت الکترون مشترک) با اتم سوم تشکیل می دهد. در غیاب محدودیت های دیگر ، اتم های متصل به یک پیوند واحد می توانند آزادانه در مورد محور پیوند بچرخند ، در حالی که کسانی که با پیوند دوگانه متصل شده اند نمی توانند. مسطح بودن سفت و سخت تحمیل شده توسط پیوندهای مضاعف برای شکل ها و انعطاف پذیری مولکول های زیستی مانند فسفولیپیدها ، پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک اهمیت زیادی دارد.

شکل 2-2 پیوندهای کووالانسی با تقسیم الکترون تشکیل می شوند. پیوندهای کووالانسی ، نیروهای محکمی که اتم ها را در مولکول ها به هم می چسباند ، هنگامی تشکیل می شود که اتم ها الکترون ها را از خارجی ترین اوربیتال های الکترون تقسیم کنند. هر اتم تعداد مشخص و هندسه پیوندهای کووالانسی را تشکیل می دهد.

کربن همچنین می تواند به چهار اتم متصل شود. همانطور که توسط متان () نشان داده شده است ، وقتی کربن به چهار اتم دیگر پیوند می خورد ، زاویه بین هر دو پیوند 109.5 است و موقعیت های اتم های پیوند خورده چهار نقطه یک چهار ضلعی را مشخص می کند (شکل 2-3b). این هندسه ساختار بسیاری از مولکول های زیستی را تعریف می کند. گفته می شود که یک اتم کربن (یا هر ماده دیگر) متصل به چهار اتم یا گروه غیر مشابه در یک پیکربندی غیرخطی ، نامتقارن است. جهت چهار ضلعی پیوندهای تشکیل شده توسط یک اتم کربن نامتقارن را می توان در فضای سه بعدی از دو طریق مختلف مرتب کرد ، مولکول هایی را تولید می کند که تصاویر آینه ای از یکدیگر هستند ، خاصیتی به نام chirality (دست غالب ، از کلمه یونانی cheir ، به معنی دست) (شکل 4-2). به چنین مولکول هایی ایزومرهای نوری یا استریوایزومر گفته می شود. بسیاری از مولکول های موجود در سلول ها حاوی حداقل یک اتم نامتقارن کربن هستند که غالباً به آنها اتم کربن کایرال گفته می شود. استریوایزومرهای مختلف یک مولکول معمولاً فعالیت های بیولوژیکی کاملاً متفاوتی دارند زیرا آرایش اتم ها در ساختار آنها و در نتیجه توانایی تعامل آنها با سایر مولکول ها متفاوت است.

 کتاب زیست شناسی لودیش ترجمه فارسی

شکل 3-2 هندسه پیوندها هنگامی که کربن به طور کووالانسی با سه یا چهار اتم دیگر مرتبط شود. (الف) یک اتم کربن می تواند به سه اتم پیوند یابد ، مانند فرمالدئید ( ). در این حالت ، الکترون های پیوند کربن در دو پیوند منفرد و یک پیوند دوتایی شرکت می کنند که همه در یک صفحه قرار دارند. برخلاف اتم های متصل به یک پیوند واحد ، که معمولاً می توانند آزادانه در مورد محور پیوند بچرخند ، آنهایی که با پیوند دوتایی متصل شده اند نمی توانند. (ب) هنگامی که یک اتم کربن مانند پیوند متان () چهار پیوند منفرد ایجاد می کند ، اتم های پیوند یافته (در این حالت تمام H) در فضا به صورت چهار ضلعی جهت می گیرند. نمایش نامه های سمت چپ به وضوح ترکیب اتمی هر مولکول و الگوی پیوند آن را نشان می دهد. مدل های توپی و چوبی در مرکز ترتیب هندسی اتم ها و پیوندها را نشان می دهد ، اما قطر توپ های نمایانگر اتم ها و الکترون های غیر پیوند دهنده آنها در مقایسه با طول پیوندها غیر واقعی است. اندازه ابرهای الکترون در مدل های پر کننده فضا در سمت راست با دقت بیشتری ساختار را در سه بعد نشان می دهد.

شکل 2-1 استریوایزومرها. بسیاری از مولکول های موجود در سلول ها حداقل حاوی یک اتم نامتقارن کربن هستند. جهت چهار ضلعی پیوندهای تشکیل شده توسط یک اتم کربن نامتقارن را می توان در فضای سه بعدی از دو طریق مختلف مرتب کرد ، مولکول هایی را که تصاویر آینه ای یا استریوایزومرهای یکدیگر هستند تولید کرد. در اینجا ساختار مشترک اسید آمینه نشان داده شده است ، با کربن نامتقارن مرکزی و چهار گروه متصل ، از جمله گروه R ، که در بخش 2.2 بحث شده است. اسیدهای آمینه می توانند به دو شکل آینه ای ، L و D مشخص شده وجود داشته باشند. گرچه خصوصیات شیمیایی این استریوایزومرها یکسان است ، اما فعالیت های بیولوژیکی آنها مشخص است. فقط اسیدهای آمینه L در پروتئین ها یافت می شوند.

برخی از داروها مخلوطی از استریوایزومرهای مولکول های کوچک هستند که در آنها فقط یک استریوایزومر فعالیت بیولوژیکی مورد علاقه را دارد. استفاده از یک استریوایزومر منفرد خالص از ماده شیمیایی به جای مخلوط ممکن است منجر به دارویی قوی تر با کاهش عوارض شود. به عنوان مثال : یک استریوایزومر داروی ضد افسردگی سیتالوپرام (Celexa) 170 برابر قوی تر از دیگری است. برخی از استریوایزومرها فعالیت های بسیار متفاوتی دارند. داروون یک مسکن درد است ، در حالی که استریوایزومر آن ، Novrad (داروون به عقب هجی می شود) ، یک داروی ضد سرفه است. یک استریوایزومر کتامین بی حس کننده است ، در حالی که دیگری باعث توهم می شود.

تعداد معمول پیوندهای کووالانسی تشکیل شده توسط سایر اتمهای رایج در مولکولهای زیستی در جدول2-1نشان داده شده است. یک اتم هیدروژن فقط یک پیوند کووالانسی تشکیل می دهد. یک اتم اکسیژن معمولاً فقط دو پیوند کووالانسی تشکیل می دهد اما دارای دو جفت الکترون اضافی است که می توانند در اثرات متقابل غیر کووالانسی شرکت کنند. گوگرد دو پیوند کووالانسی در سولفید هیدروژن (S) تشکیل می دهد اما می تواند شش پیوند کووالانسی را در خود جای دهد ، مانند اسید سولفوریک (S) و مشتقات سولفات آن. نیتروژن و فسفر هر کدام پنج الکترون برای به اشتراک گذاشتن دارند. در آمونیاک (N) ، اتم نیتروژن سه پیوند کووالانسی تشکیل می دهد. جفت الکترون های اطراف اتم که در پیوند کووالانسی دخیل نیستند می توانند در اثرات متقابل غیرتوسطی شرکت کنند. در یون آمونیوم (N) ، نیتروژن چهار پیوند کووالانسی تشکیل می دهد که دارای هندسه چهار ضلعی هستند. فسفر معمولاً پنج پیوند کووالانسی ایجاد می کند ، مانند اسید فسفریک (P) و مشتقات فسفات آن که ستون فقرات اسیدهای نوکلئیک را تشکیل می دهند. گروه های فسفات متصل به کووالان به پروتئین ها نقشی اساسی در تنظیم فعالیت بسیاری از پروتئین ها دارند و مولکول مرکزی در انرژی سلول ، ATP ، شامل سه گروه فسفات است (بخش 2.4 را ببینید). خلاصه ای از پیوندهای کووالانسی مشترک و گروههای عملکردی ، که خصوصیات شیمیایی متمایزی را به مولکول هایی که بخشی از آنها هستند ، اعطا می کنند ، در جدول 2-2 ارائه شده است.

پیوندهای کووالانسی بسیار قوی تر و پایدارتر از تعاملات غیرکووالانسی هستند

پیوندهای کووالانسی قوی در نظر گرفته می شوند زیرا انرژی مورد نیاز برای شکستن آنها بسیار بیشتر از انرژی گرمایی موجود در دمای اتاق (25 درجه سانتیگراد) یا دمای بدن (37 درجه سانتیگراد) است. در نتیجه ، آنها در این دما پایدار هستند. به عنوان مثال : انرژی گرمایی موجود در 25 درجه سانتیگراد تقریباً 0.6 کیلو کالری در هر مول (کیلو کالری در مول) است ، در حالی که انرژی مورد نیاز برای شکستن پیوند C__C در اتان حدود 140 برابر بیشتر است (شکل6-2). در نتیجه ، در دمای اتاق (25 درجه سانتیگراد) ، کمتر از 1 در  مولکول اتان به یک جفت مولکول  تقسیم می شود ، هر کدام حاوی یک الکترون غیر پیوندی غیر جفت شده (رادیکال نامیده می شود).

پیوندهای تک کووالانسی در مولکول های بیولوژیکی دارای انرژی هایی مشابه انرژی پیوند C__C در اتان هستند. از آنجا که الکترون های بیشتری در پیوندهای دوتایی بین اتم ها تقسیم شده اند ، برای شکستن انرژی بیشتری به پیوندهای منفرد نیاز دارند به عنوان مثال : برای شکستن یک پیوند C=O تنها 84 کیلوکالری در مول لازم است اما برای شکستن پیوند دوگانه C = O ، 170 کیلو کالری در مول است. رایج ترین پیوندهای دوگانه در مولکول های بیولوژیکی C = O ، C = N ، C = C و P = O است.

در مقابل ، انرژی مورد نیاز برای شکستن فعل و انفعالات غیرکوالانسی تنها 15 کیلوکالری در مول است ، که بسیار کمتر از انرژی پیوند پیوندهای کووالانسی است (شکل 6-2 را ببینید). در واقع ، فعل و انفعالات غیرتوسطی به اندازه کافی ضعیف است که به طور مداوم در دمای اتاق شکل گرفته و شکسته می شود. اگرچه این فعل و انفعالات ضعیف است و در دماهای فیزیولوژیکی (2537 درجه سانتیگراد) وجود گذرا دارد ، اما فعل و انفعالات غیرتوسطی متعدد می توانند با هم عمل کنند تا ارتباطات بسیار پایدار و خاصی بین بخش های مختلف یک مولکول بزرگ یا بین ماکرومولکول های مختلف ایجاد کنند. فعل و انفعالات پروتئین-پروتئین و پروتئین-نوکلئیک اسید نمونه های خوبی از چنین فعل و انفعالات غیر کووالانسی هستند. در زیر ، چهار نوع اصلی فعل و انفعالات غیرکوالانسی را مرور می کنیم و سپس نقش آنها را در اتصال مولکول های زیستی به یکدیگر و مولکول های دیگر در نظر می گیریم.

فعل و انفعالات یونی جاذبه های بین یون های دارای بار مخالف است

فعل و انفعالات یونی از جاذبه بین یون کاتیون با بار مثبت و آنیون یون با بار منفی حاصل می شود. به عنوان مثال: در کلرید سدیم (NaCl) ، الکترون پیوندی که توسط اتم سدیم کمک می کند ، کاملاً به اتم کلر منتقل می شود (شکل 2-7a). برخلاف پیوندهای کووالانسی ، فعل و انفعالات یونی جهت گیری هندسی ثابت یا خاصی ندارند زیرا میدان الکترواستاتیک اطراف یک جاذبه یونی برای یکنواخت شارژ مخالف از همه جهات است. در نمک طعام جامد ، یون های متضاد بار کاملاً محکم در یک الگوی متناوب قرار می گیرند و آرایه بلوری یا شبکه ای را که مرتب شده است ، تشکیل می دهند ، که معمولاً در مورد بلورهای نمک است (شکل 2-7b). انرژی مورد نیاز برای شکستن فعل و انفعالات یونی به فاصله بین یون ها و خصوصیات الکتریکی محیط یون ها بستگی دارد.

وقتی نمک های جامد در آب حل می شوند ، یون ها از یکدیگر جدا می شوند و با فعل و انفعالات با مولکول های آب تثبیت می شوند. در محلول های آبی ، یون های ساده با اهمیت بیولوژیکی ، مانند  ،  ،  ،  و ، هیدراته می شوند  و توسط یک پوسته پایدار از مولکول های آب احاطه شده اند که توسط فعل و انفعالات یونی بین یون در مرکز و بار مخالف نگه داشته می شوند. انتهای مولکول های آب ، که دو قطبی هستند (شکل 2-7c). اکثر ترکیبات یونی به راحتی در آب حل می شوند زیرا انرژی هیدراتاسیون انرژی آزاد شده هنگام یون ها به سختی به مولکول های آب متصل می شود و در یک محلول آبی پخش می شود ، بیشتر از انرژی شبکه ای است که ساختار بلوری را تثبیت می کند. قسمت هایی یا تمام پوسته هیدراتاسیون آبی باید مستقیماً با پروتئین ها در ارتباط باشند از محلول های یون خارج شوند. به عنوان مثال : آب هیدراتاسیون هنگام عبور یون از طریق منافذ پروتئین در غشای سلول عبور می کند.

دانلود رایگان کتاب لودیش ترجمه فارسی - نسخه کامل پی دی افhttps://pdf.helpkade.com › دانلود-رایگان-کتاب-لودیش-... ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ — دوستان عزیز می تونن از طریق لینک زیر جدیدترین نسخه کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش رو دانلود کننن. دانلود با سرعت 16 Kbps غیر مستقیم ... شما این صفحه را 4 بار دیدید. آخرین بازدید: 12/7/21 زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش 2021 - ناشر کتاب های ...https://sanabook.com › وبلاگ کتاب لودیش ترجمه دکتر محمدنژاد — ترجمه فارسی کتاب لودیش 2021 دکتر محمدنژاد ... برای مشاهده اطلاعات کامل کتاب، قیمت و خرید کتاب زیست شناسی لودیش روی عکس ... رتبه: ۴٫۱ · ‏۹ رأی کتاب لودیش ترجمه دکتر محمدنژاد کتاب لودیش انتشارات ارجمند دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیشhttps://lodieshfarsi.blog.ir › tag › دانلود ترجمه فارسی ... ۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش» ثبت شده است - کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش pdf. زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش عباس بهادر - بانک ...https://ketabrooz.ir › فروشگاه › زیست شناسی کتاب لودیش ترجمه دکتر بهادر نسخه فارسی لودیش 2021 · نویسنده/مترجم: دکتر عباس بهادر و همکاران · انتشارات: حیدری · سال چاپ: 1400 · مشخصات ظاهری کتاب: وزیری/رنگی. رتبه: ۶۶ · ‏۱ رأی کدام کتاب زیست سلولی مولکولی لودیش بهتر است؟https://bookmedical.ir › معرفی و مقایسه کتاب ۱۸ آذر ۱۳۹۹ — کتاب لودیش 2021 - بهترین ترجمه کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2021کدام است؟ خرید کتاب لودیش 2021 فارسی از بوک مدیکال باتخفیف. شما از این صفحه در 12/7/21 بازدید کردید. دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش فارسی - ...https://virgool.io › دانلود-کتاب-زیست-شناسی-سلولی-... کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 1 و 2 ترجمه سمیه جهاندیده با کیفیت بسیار بالا می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان ... شما این صفحه را چندین بار دیده‌اید. آخرین بازدید: 12/7/21 دانلود رایگان کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی ... - مدرسه ...https://www.madreseclub.com › نیازمندیها › آموزش ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ — کاربران گرامی ، محصول مورد نظر شامل ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم ۱۵۰۷ ... شما این صفحه را 2 بار دیدید. آخرین بازدید: 12/12/21 دانلود رایگان ترجمه کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیشhttps://www.madreseclub.com › سرگرمی › عمــــــــومی ۱۹ آذر ۱۳۹۹ — ترجمه کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جهت دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید دانلود رایگان... | ترجمه کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی ... ترجمه کامل زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد اولhttps://rodgoon.com › ... › علوم پایه › زیست شناسی مشخصات فیزیکی کتاب ... زبان کتاب. فارسی. تعداد جلد. 1. شابک. 9786001550942. کالاهای مرتبط ... زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش 2016 جلد 2 (5 استاد ). زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش ۲۰۱۶ – جلد اول - نشر ...https://www.eshraghie.com › انتشارات اندیشه رفیع خرید کتاب لودیش - زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2016 - جلد اول - ترجمه دکتر ... فارسی. قطع. وزیری. می‌توانید ایمیل خود را وارد کنید تا از موجود شدن این ... مترجم: محمدنژاد/پاژنگ/ایمانی/صادقی نوبت چاپ: ۱ قیمت: ۶۰۰,۰۰۰ ریال تعداد صفحه: ۷۵۸ دانلود رایگان کتاب لودیش به زبان فارسی - باشگاه خبرنگارانhttp://yyjc.ir › book › educational › دانلود-رایگان-کتا... ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ — دانلود رایگان ترجمه کتاب لودیش , دانلود خلاصه کتاب لودیش , دانلود رایگان خلاصه لودیش , دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش به زبان ... شما این صفحه را 4 بار دیدید. آخرین بازدید: 9/22/21 دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش pdfhttps://download-book-ketab2.fireblog.ir › post711572 pdfketab.com › product › دانلود-کتاب-زیست-شناسی-سلولی-و-مولک. ... کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ترجمه فارسی . دانلود رایگان کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی ... دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیشhttps://tamasha.com › list › دانلود-ترجمه-فارسی-کتاب-... دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش - تماشا. دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش فارسی pdfhttps://kafefile.ir › product › دانلود-کتاب-زیست-شناس... کاربران گرامی ، محصول مورد نظر شامل ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد اول و دوم می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم 1507 صفحه ... دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش هر دو جلد ...https://mokateb.com › کتاب های دانشگاهی محصول مورد نظر شامل کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 1 و 2 ترجمه سمیه جهاندیده با کیفیت بسیار بالا می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی. دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش - ایلناhttps://www.ilna.news › بخش-رسانه-57 › 1167405-دانل... ۳ روز پیش — امکان دانلود نسخه کامل کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد ۱ و ۲ فارسی ویرایش ۲۰۱۶ (آخرین ویرایش) فراهم شد. شما از این صفحه در 12/9/21 بازدید کردید. زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش 2021 جلد اول - ...https://heydaripub.com › book › زیست-شناسی-سلولی... با توجه به اینکه کتاب زیست شناسی سلولی-مولکولی لودیش توسط دانشمندان و محققان ... ارشد و دکتری می باشد سعی شده که ترجمه ای روان و سلیس از این کتاب تهیه شود. دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 1 و 2 ...https://fbsep7.ir › دانلود ها ۹ اسفند ۱۳۹۸ — دانلود رایگان کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش ترجمه فارسی جلد 1 و 2 پی دی اف pdf به همراه نسخه زبان اصلی انگلیسی نمونه سوالات. شما این صفحه را 5 بار دیدید. آخرین بازدید: 9/21/21 دانلود کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش pdf - امیگوhttps://omigo.ir › post › دانلود-کتاب-زیست-شناسی-س... زبان : فارسی ... کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 1 و 2 ترجمه سمیه جهاندیده با کیفیت بسیار بالا می باشد که با فرمت پی دی ... کتاب: ترجمه کامل زیست‌شناسی سلولی و مولکولی لودیش - علم ...https://elmnet.ir › Article › ترجمه-کامل-زیست‌شناسی-س... مقاله کنفرانس رفتارشناسی پرندگان از منظر قرآن و زیستشناسی. نویسنده: کرمی‌نیا محمد ،. مقاله کنفرانس: اولین کنگره ملی قرآن و علوم انسانی - 1396. دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش فارسی pdfhttps://molecular-cell-biology-byn.atrinblog.ir کاربران گرامی ، محصول مورد نظر شامل ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم ۱۵۰۷ صفحه شامل ۲۵ فصل ... زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2021 جلد اول نشر حیدریhttps://bookteb.com › فهرست مجموعه ها زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2021 جلد اول ویرایش نهم ترجمه دکتر عباس بهادر و فردین عمیدی همراه با سوالات منتخب آزمون های وزارت بهداشت. دانلود ترجمه کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیشhttps://molecular-cell-biology.bigblog.ir › post477684 کاربران گرامی ، محصول مورد نظر شامل ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم ۱۵۰۷ صفحه شامل ۲۵ فصل ... ترجمه کامل زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد اولhttps://www.idenovin.com › Book › ترجمه کامل زیست ... ترجمه کامل زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد اول. موضوع اصلی : پزشکی. زبان کتاب : فارسی. نام نویسنده : Harvey Lodish. نام مترجم : دکتر نجات مهدیه،دکتر ... دانلود کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش فارسیhttps://pdfketab.com › محصولات › کتاب ها کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ترجمه فارسی · تعداد صفحات: 1507 · فرمت : pdf · زبان : فارسی ... ( جلد سوم) اثر لودیش ترجمه خانه زیست شناسی - فدک بوکhttps://www.fadakbook.ir › product › زیست-شناسی-س... مولف: لودیش. مترجم: خانه زیست شناسی. پشتیبانی آنلاین و تلفنی. تحویل اکسپرس. خرید آسان. ارسال به سراسر ایران. بررسی و انتخاب. مشخصات کتاب; نظرات کاربران ... نوع جلد: شومیز قطع: رحلی تعداد صفحه: 700 ناشر: خانه زیست شناسی رتبه: ۲ · ‏ ۱ مرور کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش 2016 جلد اول ...https://www.tahsilatetakmili.com › ... › گروه علوم پزشکی کتاب لودیش 2016 اندیشه رفیع در دو جلد تالیف و گرد آوری شده و داری ترجمه ای روان و سلیس است و یکی از بهترین ترجمه کتاب لودیش 2016 می باشد. جلد اول این مجموعه ... زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش 2016(5 استاد) جلد2http://www.andishe-rafi.com › کتاب › زیست-شناسی-... اثر پیش رو جلد دوم از ترجمه ویراست هشتم"Molecular Cell Biology by Harvey Lodish" است. کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش یکی از معتبرترین منابع بیولوژی ... کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش 2016 (جلد1)https://ketabiyar.com › کتاب-زیست-شناسی-سلولی-و-... خرید کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش 2016 (جلد1) ترجمه دکتر یزدان بخش ... 2016,بهترین ترجمه لودیش,زیست سلولی مولکولی,دانلود,رایگان,فارسی,خلاصه,جزوه ... مترجم: دکتر نیما یزدان‌ بخش، دکتر فرهاد مشایخی، ... نوبت چاپ: اول نوع جلد: شومیز سال چاپ: 1396 دانلود کتاب کامل زیست شناسی سلولی آلبرتس ترجمه فارسی pdfhttps://mihanmoshaver.ir › post › دانلود+کتاب+کامل+ز... کاربران گرامی ، محصول مورد نظر شامل ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم ۱۵۰۷ صفحه شامل ۲۵ فصل با ... دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی ... - ...https://porl.ir › دانلود-ترجمه-فارسی-کتاب-زیست-شنا... لودیش فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش به زبان فارسی. … نام کتاب: زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش 2016 (جلد اول). … کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی ... دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد ۱ و ۲ ...http://filetoweb2.ir › سایر رشته های پزشکی دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد ۱ و ۲ ترجمه فارسی نوع فایل : پی دی اف pdf حجم فایل : ۲۵۰ مگابایت مولفین : لودیش ، برک ، کیسر ... بایگانی‌های دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی ...https://snfile.com › product-tag › دانلود-ترجمه-فارسی-ک... خانه / محصولات برچسب خورده “دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش”. مرتب سازی پیش فرض, مرتب سازی بر اساس محبوبیت, مرتب سازی بر اساس میانگین ... کدام کتاب زیست سلولی مولکولی لودیش بهتر است؟ - ...https://medicalknowledge-byn.iaunews.com › post5286... ترجمه زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش به عنوان یکی از کتب مرجع و مهم در دانشگاه‌ها ... برای خرید کتاب زیست سلولی ملکولی لودیش فارسی می‌توانید از لینک‌های زیر ... گنجینه نکات زیست سلولی و مولکولی لودیش 2016 - سنجش ...https://sanjeshnovin.com › فروشگاه کتاب گنجینه نکات زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش 2016 فاطمه فخر انتشارات دکتر ... کتاب گنجینه نکات سلولی و مولوکولی لودیش; ترجمه/تالیف: فاطمه فخر و همکاران ... رتبه: ۵ · ‏۵۰ رأی دانلود رایگان کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی ... - آپاراتhttps://www.aparat.com › دانلود_رایگان_کتاب_زیست_ش... 0:21 کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش فارسی pdf.برای دانلود فایل لینک را بر روی مرورگر خود کپی نمایید. http://yon.ir/FDzVQ. آپارات · ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش به زبان ...https://pars2020.ir › ... عنوان کتاب:ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش (شامل هر دو جلد)زبان:فارسیفرمت:PDF… دانلود با لینک مستقیم. 0 Comments ... ترجمه کامل زیست‌شناسی سلولی و مولکولی لودیش (جلد 1) - ...https://www.gisoom.com › book › کتاب-ترجمه-کامل-ز... کتاب ترجمه کامل زیست‌شناسی سلولی و مولکولی لودیش (جلد 1)اثر نجات مهدیه، مژگان‌السادات ... زبان: فارسی ... اولین نفری باش که برای این کتاب محتوا میذاره ;). خلاصه زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ۲۰۲۱ - انتشارات ...https://etminanpub.com › index.php › shop › book نام کتاب: خلاصه زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش 2021 ... زبان کتاب : فارسی ... مطالب بارگذاری شده در کتابخانه آنلاین این کتاب فیلم ها و powerpointهای مرتبط ... شما این صفحه را 3 بار دیدید. آخرین بازدید: 12/7/21 کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش جلد1 - انتشارات ...https://jafaripub.com › ... › علوم پایه › زیست شناسی زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش جلد1. کد کتاب 102720. کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش جلد1. ناشر : ارجمند ( نمایش همه کتاب های انتشارات ارجمند ). رتبه: ۴ · ‏ ۱ مرور کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی — معرفی بهترین کتاب ...https://blog.faradars.org › کتاب-زیست-شناسی-سلولی... ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ — در این مطلب نمونه‌های شناخته شده و معتبر کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی را ... به فارسی ترجمه نشده است اما کتاب زبان اصلی هم نثر روانی دارد. رتبه: ۵ · ‏۹ رأی زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 2 اندیشه رفیع - مد ...https://medsmart.shop › محصولات ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ — زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 2 اندیشه رفیع / یکی از بهترین ترجمه های موجود از این کتاب می باشد. برای خرید با تخفیف کلیک کنید. رتبه: ۵ · ‏بازبینی توسط کاربران سایت کتاب خلاصه زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2016https://rayabook.net › product › خلاصه-زیست-شناسی-... کتاب خلاصه زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2016 به نویسندگی هاروی لودیش-آرنولد برک با ترجمه سمیه صادقی-علیپور-ابرقویی منتشرشده توسط انتشارات اطمینان در سایت ... کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش جلد اول - 20 ...https://www.20tadris.com › فروشگاه مشخصات کتاب · نام نویسنده / مترجم: لودیش / دکتر جواد محمدنژاد و همکاران · نام ناشر : اندیشه رفیع · سال انتشار: 1398 · چاپ :3 · درسنامه :دارد · تعداد صفحات : 758 ... دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 1 و 2 ...https://roni1.ir › دانلود-کتاب-زیست-شناسی-سلولی-مو... کاربران گرامی ، محصول مورد نظر شامل ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم 1507 صفحه شامل 25 فصل ... ترجمه کامل کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 1 و 2https://darsi.niloblog.com › ... کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این محصول نسخــه کامـــل کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 1 و جلد 2 با ترجمه فارسی ... دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش فارسی - ...https://xash.ir › دانلود-کتاب-زیست-شناسی-سلولی-مول... کتاب کامل زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش به فارسی pdf 02:01 · کتاب کامل … ... با سلام آیا کتاب کتاب زیست شناسی سلولی ملکولی (لودیش) به زبان فارسی ترجمه شده؟ زیست‌شناسی سلولی وملکولی لودیش ۲۰۱۶ - کتابخانه ...http://elib.mui.ac.ir › site › catalogue عنوان و نام پدیدآور, : زیست‌شناسی سلولی وملکولی لودیش ۲۰۱۶: به انضمام آزمون ... یادداشتهای کلی, : کتاب حاضر ترجمه ویرایش هشتم سال ۲۰۱۶ از متن اصلی می باشد. نشر کتاب پزشکی | زیست شناسی - انتشارات آناطبhttps://www.anateb.net › زیست شناسی زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2016 جلد دوم. 250,000 225,000 تومان. خرید عکس های بیشتر. IQB زیست شناسی سلولی همراه با پاسخنامه تشریحی بانک سوالات ایران ... جزوه زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش - فایل فولدرhttps://file-folder.ir › جزوه ها دانلود جزوه دو فصل از کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش فارسی pdf. کاربران گرامی ، محصول مورد نظر جزوه طلایی زیست شناسی سلولی مولکولی ... دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش ترجمه فارسیhttp://molecular-cell-biology.blogfa.com › post دانلود نسخه کامل کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 1و 2 فارسی با کیفیت بسیار بالا کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی. دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد ۱ و ۲ ...http://noboqbartar.ir › دانلود-کتاب-زیست-شناسی-سلو... ۹ تیر ۱۳۹۹ — دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد ۱ و ۲ ترجمه فارسی نوع فایل : پی دی اف pdf حجم فایل : ۲۵۰ مگابایت دانلود رایگان کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش ...http://ronifile13.blogfa.com › post کاربران گرامی ، محصول مورد نظر شامل ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم ۱۵۰۷ صفحه شامل ۲۵ فصل با ... خلاصه کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی پیام نورhttps://planeta-nk.ru › post › خلاصه کتاب زیست شناس... دانلود کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش فارسی. pdfketab. ... کتاب خلاصه زیست شناسی سلولی ملکولی لودیش 2016 نشر اندیشه رفیع تألیف لودیش ترجمه حسین نعمتی ... زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش (دوره سه جلدی) - ...https://www.fastbook.ir › کتاب-های-خانه-زیست-شناسی زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش (دوره سه جلدی) خانه زیست شناسی مولف: هاروی اف لودیش مترجم: گروه ترجمه خانه زیست‌شناسی ناشر: خانه زیست شناسی قطع: رحلی ... کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش فارسی - فروشگاه ...https://zefile.ir › دانلود ها › جزوه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ — دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش ( ترجمه شده به زبان شیرین فارسی ) - فروشگاه اینترنتی زی فایل. کتاب سلولی مولکولی لودیش فارسی - سایت تخصصی ...https://microbi.ir › کتاب-سلولی-مولکولی-لودیش-فار... ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ — مطالب مشابه: زیست شناسی سلولی و مولکلولی دکتر احمد مجد · کتاب molecular biology of the cell · متن ترجمه کامل کتاب ایمونولوژی Janis Kuby · ترجمه ... دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی ... - گو تو فایلhttps://gotofile.ir › سایر رشته های پزشکی ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ — مشخصات دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش هر دو جلد pdf با کد فایل 671584 در دسته بندی سایر رشته های پزشکی با برچسب های فایل ... خلاصه جامع زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2021 ...https://ajansbook.ir › کتاب-خلاصه-جامع-زیست-شناسی-... خرید اینترنتی کتاب خلاصه جامع زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2021 ترجمه سعیده عبداله پور از انتشارات برای فردا توسط فروشگاه اینترنتی آژانس کتاب امکان پذیر ... کتاب خلاصه جامع زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2021http://khosravi-nashr.com › product-179 فصل1: مولکول ها،سلول ها و موجودات مدلفصل2: ساختارهای شیمیاییفصل3: ساختار و عملکرد پروتئین هافصل4: کشت و مشاهده سلول هافصل5: مکانیسم های پایه ای ژنتیک ... رتبه: ۵ · ‏ ۱ مرور دانلود ترجمه کتاب لودیش - copykon-کپی کنhttps://copykon.wordpress.com › tag › دانلود-ترجمه-ک... ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ — زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ۲۰۰۸ دوجلدی. انتشارات اندیشه رفیع. چاپ سوم-۱۳۹۱. مترجمان:جواد محمدنژاد اروق – محمد پاژنگ- یعثوب پاژنگ- مهدی ... کتاب دست دوم خلاصه زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش ...https://www.dast2book.com › Product › کتاب-دست-دوم... خرید اینترنتی کتاب دست دوم خلاصه زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2016 | دانلود کتاب دست دوم ... تعداد صفحه 496 انتشارات اطمینان ترجمه سمیه صادقی و همکاران. دانلود رایگان ترجمه کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیشhttps://www.reddit.com › downloadbookpdf › comments کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش به زبان فارسی شامل جلد یک و دو دانلود رایگان ترجمه کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش دانلود کتاب زیست سلولی … کتاب زیست شناسی سلولی - کسب درآمدhttp://file-tabriz.ir › کتاب-زیست-شناسی-سلولی ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ — دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 1 و 2. شرح مختصر : کتاب بیولوژی سلولی مولکولی لودیش (Lodish Molecular Cell ... دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد 1 و 2https://www.ninisite.com › discussion › topic › دانلود-ک... ۲۰ مهر ۱۳۹۹ — کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد ۱ و ۲ ترجمه رضا ابراهیمی با کیفیت بسیار بالا می باشد که با فرمت پی دی ... دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی ... - فایل هابhttps://filehub.ir › 2020/02/08 › دانلود-ترجمه-فارسی-ک... ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ — دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش هر دو جلد pdf - فایل هاب. دانلود رایگان کتاب زیست سلولی مولکولی لودیش | نسخه کاملhttps://fileoor.com › دانلود-رایگان-کتاب-زیست-سلول... ۱ دی ۱۳۹۸ — دانشجویان گرامی محتوای فایل نسخـه کامـل کتاب زیست شناسی سلولی و ... لودیش 2016,بهترین ترجمه لودیش,زیست سلولی مولکولی,دانلود,رایگان,فارسی … دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی ... - مبانی نظریhttp://mabaniye_nazari.rozblog.com › tag › دانلود-ترج... دبیر فایل بازدید : 126 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397 نظرات (0). تبلیغات. Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترین سرویس سایت ساز. اطلاعات کاربری. ورود کاربران دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش به زبان ...https://livefile.ir › دانلود-کتاب-زیست-شناسی-سلولی-م... ۲۱ تیر ۱۳۹۷ — عنوان کتاب:ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش (شامل هر دو جلد)زبان:فارسیفرمت:PDF… جزئیات بیشتر / دانلود ... کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش 1 - بهادر - کتابانهhttps://www.ketabane.org › ... › هاروی اف لودیش کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش 1 – بهادر. 12.000تومان. وضعیت: موجود. (ویــراست ششــم) ... نویسندگان: هاروی اف لودیش ... برشی از متن کتاب ... کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد اول (انتشارات ...https://doctorabad.com › دکترمارکت نام کتاب: زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد اول ✓ نوع کتاب: ترجمه ✓ ناشر: ارجمند ✓ نویسندگان : لودیش، برک، کیسر، کریگر بریچر، پلوخ، امون، مارتین ✓ ... رشته زیست شناسی سلولی مولکولی | سینا ترجمهhttps://sina-pub.ir › ... › آشنایی با رشته های دانشگاهی ۲۱ مهر ۱۳۹۷ — 4 - کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشته زیست شناسی (English for the students of ... 1 - زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش، مترجم دکتر رضا یوسفی 2 ... دانــــــلود کتـــــاب زیست شناسی سلولی مولکولی لـــــودیــــــشhttps://forum.oloompezeshki.com › threads › دانــــــلود-... ۱ اسفند ۱۳۹۳ — دانــــــلود کتـــــاب زیست شناسی سلولی مولکولی لـــــودیــــــش ... چون کتاب مذکور اسکن یک کتاب ترجمه شده به فارسی بود و حق تالیف هم داره ... دانلود کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش - یزدفرداhttp://www.yazdfarda.com › news › دانلود-کتاب-زیس... کتاب: زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش نوع فایل:pdf منبع و رمز فایل:www.ketabdownload.com. مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید. دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش به زبان ...https://www.takbook.com › best › دانلود-کتاب-زیست-... ۸ آبان ۱۳۹۶ — عنوان کتاب:ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش (شامل هر دو جلد)زبان:فارسیفرمت:PDF… جزئیات بیشتر / دانلود · دانلود کتاب. برچسب ها ... دانلود کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش - شهردانلود2http://file-marketing2-blog.yut.ir › Post › دانلود+کتاب... دانلود ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش جلد ۱ و ۲ ترجمه فارسی. نوع فایل : پی دی اف pdf. حجم فایل : ۲۵۰ مگابایت. مولفین : لودیش ، برک ، کیسر ... دانلود کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش جدیدترین ...http://konkooran.ir › دانلود رایگان کتاب ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ — سلام آیا ترجمه این کتاب موجود هست؟ پاسخ. کنکوران می گوید 2 سال پیش. سلام بله در بازار ترجمه ... شما این صفحه را چندین بار دیده‌اید. آخرین بازدید: 12/7/21 زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش - Instagramhttps://www.instagram.com › mcb_lodish 1608 Followers, 756 Following, 55 Posts - See Instagram photos and videos from زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش (@mcb_lodish) ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش - ...https://mihanvideo.com › ypMMV › ترجمه_فارسی_ک... ۱۴ آبان ۱۳۹۷ — کاربران گرامی ، محصول مورد نظر شامل ترجمه فارسی کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش می

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد